Syed -  økonomilærer - Kingston upon Thames
Syed -  økonomilærer - Kingston upon Thames

En av våre mange gode lærere. Profilen fyller flere kriterier, relevante kvalifikasjoner og god svartid. Syed vil med glede organisere deres første Økonomitime.

Syed

En av våre mange gode lærere. Profilen fyller flere kriterier, relevante kvalifikasjoner og god svartid. Syed vil med glede organisere deres første Økonomitime.

  • Pris 940kr
  • Svartid 1t
  • Elever

    Antall elever Syed har undervist siden de ble medlem av Superprof

    50+

    Antall elever Syed har undervist siden de ble medlem av Superprof

Syed -  økonomilærer - Kingston upon Thames
  • 5 (80 evalueringer)

940kr/t

Reserver et kurs
  • Økonomi
  • Management og bedriftsledelse
  • Økonometri
  • Kommersiell analyse

Heltidsfakultet i anvendt økonometrikk, forskningsmetodikk og sosialstatistikk. En forskningsveileder og en forfatter.

  • Økonomi
  • Management og bedriftsledelse
  • Økonometri
  • Kommersiell analyse

Kurssted

Ambassadør

En av våre mange gode lærere. Profilen fyller flere kriterier, relevante kvalifikasjoner og god svartid. Syed vil med glede organisere deres første Økonomitime.

Om Syed

Fakultet for kvantitativ forskning, økonometrikk og statistikk i over 19 år. I tillegg har jeg lang erfaring innen forskning, inkludert roller som veileder, seniorstipendiat, forskningskoordinator, konsulent på kontraktsmessige prosjekter og forfatter.

Jeg er glad for at studenter fra University of Oxford, University of Chicago (Booth), McGill University, Kings College, LSE, The Smith School of Business ved Queen's University, Lund University og Stockholm University, fikk hjelp og skrev nydelige anmeldelser for meg.

Jeg er også ydmyk over tilliten til fagfolkene, inkludert en internasjonal utviklingsfaglig forsker ved United Nations Capital Development Fund (UNCDF), administrerende direktør ved National Standard Finance (NSF), seniorrådgivere i statlige tilknyttede institusjoner, en stipendiat ved Imperial College London, en gjestestipendiat ved Harvard University, og mange flere, som søkte veiledning for deres faglige behov.

Se mer

Om undervisning

  • Barneskole
  • Ungdomsskole
  • VGS - 1. trinn
  • +7
  • nivå :

    Barneskole

    Ungdomsskole

    VGS - 1. trinn

    VGS - 2. trinn

    VGS - 3. trinn

    Yrkesfag

    Voksenopplæring

    Bachelor

    Master

    Doktorgrad (ph.d.)

  • Norsk

Språk undervisningen er tilgjengelig på :

Norsk

I tillegg til min tekniske kunnskap i det akademiske, i starten av en økt med en ny student, holder jeg meg rolig, tilegner meg informasjon om kursets forkunnskaper, lytter til studentens problemer og bekymringer, setter i gang diskusjonen med forenklinger til tider, og så gir du opp tempoet. Etter hvert som jeg gikk videre, økte engasjementet og deltakelsen til elevene sakte og stille, da jeg ser det som den mest naturlige måten å forbedre selvtilliten og selvfølelsen på. Noen tekniske aspekter ved vektlegging i undervisningen er som følger:

I tillegg til typisk innhold i statistikk og forskningsmetodikk, inkluderer noen spesialiserte domener av interesse: estimering av to variabler og Multippel regresjon; testing av estimerte modeller for brudd på OLS-forutsetninger; Time Series-modeller som ARDL, ARMA, ARIMA, VAR og ARCH/GARCH; Modeller av binært valg som Logit & the Probit; Telle datamodeller som Poisson og Negativ binomial regresjon; og paneldatamodellene. Jeg bruker Stata og SPSS for analysen av dataene.

Se mer

Priser

Pris

  • 940kr

Pakkepriser

  • 5t: 4699kr
  • 10t: 9399kr

På nett

  • 940kr/time

Detaljer

For å kommunisere dine akademiske bekymringer, og for den foreløpige planleggingen av leksjoner, kan vi ha en 15 minutters gratis økt.

Nevnte avgift er for undervisning på vanlig kursinnhold. Hvis det anses nødvendig å gjennomgå prosjektet ditt eller arbeidet (filene), før møtet, vil jeg kommunisere min tidsavsetning på gjennomgangsprosessen som må refunderes.

Tilleggsnotat: I tillegg til vanlig diskusjon, forklaring og tolkning under nettmøtet, bruker jeg det grafiske nettbrettet til å ta notater, lage grafer, skrive ligninger osv. og skjermdelingsalternativer, slik at du får den samme følelsen av en live klasserom.
På slutten av leksjonen er jeg vant til å sende filen med notatene mine til deg, slik at man i løpet av økten kan konsentrere seg fullt ut om diskusjonen.

Finn ut mer om Syed

Finn ut mer om Syed

  • When did you develop an interest in your chosen field and in private tutoring?

    My fondness for teaching profession has traces at the stage of my schooling: when I and my siblings were used to ask parents about different occupations and professions, so that every one of us can choose a plausible career path, accordingly. I can clearly recall that my father was used to say that though prophets and saints opted quite a few professions, but teaching and health care are always being regarded amongst incredibly noble professions. I can say that the strong literary background of my parents predominantly appreciated my respect for teaching profession.
    For quite some time, in pedagogical sciences it is being preferred that in order to ensure individual attention, small group of students have high efficacy, over large number of students. In recent times, theories of personality development further stress upon individualization. In this context we as academician require to assess personalized needs of students, with great diligence. In one on one coaching I carefully make use of case specific illustrations, examples, choice of analytical tools etc. to ensure in-depth understanding of the subject. If the subject in itself is rather complex, I make sure to simplify things.
    I liked the Superprof. Portal as it gives comprehensive outreach to students, in form of one on one/ group caching and also through online consultation.
  • Tell us more about the subject you teach, the topics you like to discuss with students (and possibly those you like a little less).

    My learning and teaching interests include Quantitative methods: Mathematical modeling; Econometrics; and Statistics, core subjects in Economics such as Microeconomics, Macroeconomics, Mathematical Economics, while heart of my academic proficiency lye in thesis supervision, in domain of Social Sciences and humanities. So far, I have supervised over 141 theses of Honor’s, Master’s and at M.Phil levels.
    Regarding digitalized computational/ analytical skills, I am proficient in using Stata, SPSS, Minitab, Statgraphics, Maple, WinQSB, Nvivo and Turnitin, both in my teaching as well as in my research experience.
  • Did you have any role models; a teacher that inspired you?

    
I can clearly mention that I am providential enough that my father suggested me to opt Economics, Statistics and Mathematics as soon as I completed my schooling, as he viewed these subjects more close to my nature. Throughout my career, whenever my temperament and skillfulness is appreciated by my students or at International forums, I always thanked my late father, for assessing me so well. As I was duly equipped with different aspects of quantitative methods due to my long standing interest, I enjoyed quantitative proficiency not just in my teaching experience but predominately in my research experience as well.
  • What do you think are the qualities required to be a good tutor?

    
A strong background in quantitative skills is a prerequisite for quite some time as there has been an intense use of Descriptive and Inferential Statistics, Econometrics & Regression analysis, Mathematics of chance: Game Theory as well as of mathematics of optimization: Linear/ nonlinear/ integer/ goal programming etc, in academic curricula and in research. Secondly, I feel that a good teacher essentially should have good sense of observational psychology: within a short conversation he/ she should carefully assess personalized needs of the student. And last but not the least, a good communication skill: ability of making simplification; wide choice of vocabulary and an easy going conversation style.
    While tutoring, the timing/ stage of seeking student response/ feedback is always very important: un till I feel that student has grasped something, the feedback of the student is always being invited with a pause, so that he/she can participate effectively, without losing confidence/ faith.
  • Provide a valuable anecdote related to your subject or your days at school.

    At a young age of 24, I was invited as visiting Professor to teach Econometrics to master’s classes. I had to spend days and night before the semester start, to fully grasp the subject as well as to fully absorb lecture contents, as part of my understanding. Getting such a tough assignment at a young age developed my temperament, and in rest of my career this time investment amused me a lot.
  • What were the difficulties or challenges you faced or still facing in your subject?

    I am bit skeptical that in last around one decade or so, due to extensive use of digital/ mobile gadgets and social media, we have witnessed that the ability of students to concentrate on academics has adversely been affected. Simultaneously, the habit of consulting books and libraries also witnessed slackness.

  • Do you have a particular passion? Is it teaching in general or an element of the subject or something completely different?

    
Potentially, I can manage to explain how students can be benefited through digitalization in education, specifically in domain of research. Secondly, I can arrange seminars on the incidence of plagiarism, how its incidence is being detected, how to avoid it naturally, and what legal complications can arise, if its incidence is established.
  • What makes you a Superprof (besides answering this interview questions :-P) ?

    Precisely, I can say that I have sizable experience of teaching in above mentioned subjects; lots of experience as thesis supervisor; have 13 journal publications in the Norwegian Database of Scientific publication (NSD); was invited as International guest at Peradeniya International Economics Research Symposium in 2014; worked as a consultant on two contractual projects; and last but not the least, I have 14 International conference proceedings.
--
--

Liknende Økonomilærere

  • Syed

    Oslo & På nett

    5 (53 anm.)
    • 700kr/t
  • Daniel

    Oslo & På nett

    4.9 (11 anm.)
    • 549kr/t
  • Frode

    Bærum & På nett

    4.9 (7 anm.)
    • 550kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Stepan

    Oslo & På nett

    5 (10 anm.)
    • 500kr/t
  • Alina

    Billingstad & På nett

    5 (7 anm.)
    • 500kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Tanwir

    Oslo & På nett

    5 (4 anm.)
    • 999kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Anders

    Oslo & På nett

    5 (5 anm.)
    • 400kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Osman

    Moss & På nett

    4.7 (2 anm.)
    • 695kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Johanna

    Trondheim & På nett

    5 (1 anm.)
    • 380kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • ayham

    Bergen & På nett

    5 (1 anm.)
    • 399kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Saqib

    Sandvika & På nett

    4 (1 anm.)
    • 549kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Odd Magne

    Bergen & På nett

    5 (2 anm.)
    • 400kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Knut Are

    Kristiansund & På nett

    Ny
    • 250kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Hossam

    Stavanger & På nett

    Ny
    • 350kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Elisabeth

    Tromsø & På nett

    Ny
    • 600kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Jeanett

    Notodden & På nett

    Ny
    • 471kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • John Ivar

    Sandefjord & På nett

    Ny
    • 495kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Liv S

    Hønefoss & På nett

    Ny
    • 499kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Evelyn

    Trondheim & På nett

    Ny
    • 500kr/t
    • 1. kurstime gratis
  • Syed

    Toronto, & På nett

    5 (29 anm.)
    • 655kr/t
  • Se lærerne innen økonomi