Tekniske problemer med nettundervisningen
Har dere valgt å benytte dere av nettundervisning med støter på en teknisk feil? Se listen under for råd og veiledning rundt vanlige tekniske feil som kan oppstå:
Dårlig forbindelse
Problemene kan skyldes dårlig wifi-signaler eller dekning i ditt område. Vi ber deg derfor sjekke din tilkobling. Dersom du har en dårlig wifi-tilkobling ber vi deg:
1. Koble til et ethernet-uttak
2. Bruk din 4G/5G-tilkobling
Problemer med nettleser
Tilgangen til kamera er mulig via flere nettlesere. Likevel kan de finnes tilpasningsproblemer med Google Chrome for enkelte versjoner av Windows. Hvis det gjelder deg, anbefaler vi å bruke Mozilla Firefox.
Problem med mikrofon eller kamera
Forslag 1: Endre undervisningsinnstillingene
1. Gå inn på de tre lodrette prikkene og derettes "instillinger".
2. Gå til åpne rullegardinmenyen for kamera, mikrofon og lydutgang og godta tillatelsene
3. Klikk på “godkjenn”.
Forslag 2 : Endre tillatelser og tilgang for Google Chrome
1. Gå inn på nettleseren Google Chrome.
2. Klikk på de tre lodrette prikkene øverst i høyre hjørnet
3. Velg innstillinger
4.Velg sikkerhet og personvernsinnstillinger
5. Velg nettstedsinnstillinger
6. Velg kamera eller mikrofon og sjekk at kamera og mikrofon god tilgang og at Superprof ikke er blant blokkerte sider fra din nettleser.
[B]Forslag 3 : Endre tilganger for Windows/B]
Gå inn på Windowsinnstillingene.
Gå inn på personvern
Sjekk at kameraet har riktig tilgang
Velg alternativet « Tillat applikasjoner å bruke kameraet »
I feltet « Velg hvilke apllikasjoner som kan bruke kameraet », velg « søk Windows », « Kamera » og « Tilkobling til applikasjon ».
Gjør det samme for din mikrofon