Hjemmeside
Gi undervisning

Finn et mattekurs i nærheten av deg

ūü•á Dyktige undervisere
ūüíĽ 1057 l√¶rere
ūüĒí Verifiserte evalueringer
ūüíł Rimelige priser

Hvor leter du etter matematikkkurs?

Privatundervisning med Superprof

Lær Matematikk online eller i person, med lærerutvalget vårt

Se flere lærere

5.0 /5

Våre stjernelærere med et gjennomsnitt på 5.0 stjerner og flere enn 155 anmeldelser.

247 kr/time

De beste prisene: 95% av l√¶rerne tilbyr f√łrste kurset gratis og gjennomsnittsprisen er 247kr/time

4 t

Våre lærere svarer vanligvis innen 4time(r)

01

Finn din perfekte Matematikklærer

Gå fritt gjennom profilene og kontakt din nye Matematikklærer etter dine kriterier (pris, erfaring, evaluering, kurs i hjemmet eller online)

02

Organiser dine Matematikkkurs

F√• kontakt med din l√¶rer; organiser dine behov og tilgjengeligheter, planlegg f√łrste kurset. Kontaktinformasjon f√•r du tilgang til p√• din profil.

03

Oppdag nye opplevelser med Skolefag

Elevpasset gir deg ubegrenset tilgang til alle lærere, coacher og veiledere. Dyrk din nye lidenskap med engasjerte mennesker.

Våre tidligere elever
anmelder deres Matematikklærere

Se alle våre Matematikkkurs

Finn en lærer for privatundervisning matte

Barn og ungdom, fra barnehage til videreg√•ende, er vant til klasseundervisning med en kvalifisert l√¶rer. Men hva om du endrer denne metodikken, slik at barnet ditt virkelig kan gj√łre fremgang i matematikk? En privatl√¶rer i matematikk er en profesjonell person som vet alt om undervisning, og i tillegg gir eleven det lille ekstra... Det er en person som arbeider ansikt til ansikt, hjemme hos eleven. En slik l√¶rer kan ofte v√¶re selvl√¶rt, en ingeni√łrstudent eller en erfaren ingeni√łr, men felles for dem alle er at de tilbyr profesjonell og skreddersydd oppl√¶ring for √• oppn√• fremgang hos eleven.

Kan hjemmeundervisning være middelet mot sosiale ulikheter?

Aritmetikk, euklidisk inndeling, algebraisk uttrykk, kartesisk geometri, line√¶r regresjon, periodisk funksjon og utregning av kvadratrot... Det er ikke til √• komme fra at matematikk ikke alltid er like enkelt √• forst√•! Og om du i tillegg til matematiske vanskeligheter tilf√łyer sosiale ulikheter, s√• blir det enda mer utfordrende. OECD (Organization for Economic Cooperation and Development), en internasjonal organisasjon basert i Paris, publiserte i juni 2016 en rapport som understreket ulikhetene mellom ulike sosiale lag i Frankrike, som er godt sammenlignbart med Norge. Studien viste at elevene med lite ressurser l√¶rte og forsto enkel matte, mens de i h√łyere sosiale lag l√¶rte og forsto mer avansert matte ganske fort. En statistikk viser at 43 % av elevene med lite ressurser har mindre kjennskap til matematiske konsepter enn andre, mens det nasjonale gjennomsnittet var 65 %. For √• bekjempe denne trenden, finnes en l√łsning for foreldre og deres barn: hjemmeundervisning, som er tilgjengelig for alle! Med slike data i bunn og et √łkende avvik mellom elevene, vil undervisning med en privatl√¶rer v√¶re uvurderlig. Derfor anbefales √• omfavne hjemmeundervisning med √•pne armer, som kan v√¶re alt fra leksehjelp til mattetimer i ditt eget hjem!

Matte er stadig mer viktig

Vi kan ikke vende matematikk ryggen, da faget ber√łrer oss i hverdagslivet. N√•r barna begynner p√• skolen, starter de √• differensiere tall og former. Uansett om barnet skal ta universitetsutdannelse i matematikk, studere p√• polyteknisk skole, ingeni√łrstudie eller ethvert annet yrke, s√• vil matematikk spille en rolle i valget. Alle ber√łres vi av matematikk, i hverdagen og i arbeidslivet.

Matte på skolen: gangetabeller til Pythagoras teori

√Ö f√• privatundervisning i matematikk eller engasjere en privatl√¶rer til leksehjelp, viser seg √• v√¶re stadig mer aktuelt. Foreldre har mindre tid til √• hjelpe til med lekser, og viktigheten av matte og vitenskap (fysisk vitenskap, ingeni√łrvitenskap, vitenskap og teknologi...) blir ikke mindre viktig med alderen. Du m√• beherske en rekke matematiske fagomr√•der for √• komme inn p√• √łnsket studie, slik at du kan studere yrket du vil jobbe med som voksen. L√¶ren starter naturligvis med mental aritmetikk, gangetabellen, deling, multiplikasjon og subtraksjon, for s√• √• g√• videre til Pythagoras teori, Thales teori, rette triangler, geometri, algebra, trigonometri, l√¶re √• l√łse et regnestykke, en aritmetisk sekvens, beherske primtall, naturlige heltall, komplekse tall, relative tall, kalkulasjon og sannsynlighetsmatematikk m.m. Med en mattel√¶rer kan du gjennomg√• alle disse emnene, og bli godt kjent med dem, noe som gj√łr det mye enklere √• komme inn p√• √łnsket studie. √Ö forbedre mattekunnskapene dine kan √•pne mange d√łrer etter videreg√•ende, og vil hjelpe deg √• finne din karrierehylle.

Hva er matte godt for i hverdagen?

Matte kan f√łles som ren og skj√¶r tortur, og kan f√• enhver til √• rive seg i h√•ret. En kan ogs√• begynne √• lure p√• hva matte egentlig er godt for. Men om en tar et dypt √•ndedrag og tenker seg om, s√• vil en raskt forst√• hvor viktig matte er i hverdagen. Det er med matte vi aller f√łrst begynner √• l√¶re verden √• kjenne, helt fra barnehage- og skoleniv√•. Verden og samfunnet vi lever i reguleres av tall og logikk, 1 + 1 = 2. √Ö l√¶re matte er derfor ensbetydende med oppdagelse av kodene som styrer milj√łet v√•rt. Matte vil til syvende og sist tillate oss √• utf√łre hverdagslige oppgaver som √• kalkulere avstander, prosenter, statistikk, forst√• bankutskriften din, ta opp bankl√•n, forhandle pris osv. osv. I arbeidslivet vil du ogs√• ha bruk for matematikk. Det vil v√¶re helt n√łdvendig med mattekunnskaper n√•r du skal starte ditt eget firma eller du skal arbeide med datavitenskap, √łkonomi, regnskap, handel, arkitektur, interi√łrdesign etc.

Hvorfor hjemmeundervisning med en mattelærer?

√Ö engasjere en mattel√¶rer for barnet ditt, er en viktig avgj√łrelse. F√łrst og fremst handler det om √• gi barna sjansen til √• lykkes, men det er ogs√• et √łkonomisk perspektiv som spiller inn. Derfor er det viktig √• unders√łke godt p√• forh√•nd: hva er fordelene med hjemmeundervisning og leksehjelp? Undervisning og leksehjelp hjemme for √• overg√• problemer N√•r du √łnsker fremgang i matematikk, m√• en vite hva som er forskjellen mellom privatundervisning og akademisk st√łtte. La oss se p√• hjemmeundervisning: dette er for elever som har vanskeligheter, og som er ute etter forbedring og lykkes akademisk. Her inng√•r ogs√• leksehjelp. P√• ungdomsskolen, videreg√•ende og h√łyere, kan matematikken by p√• problemer. Logikken i alle oppgavene er ikke like logisk for alle elevene. Faktisk s√• kan matematikk for√•rsake psykologisk blokkering. Den eneste l√łsningen er ofte √• engasjere en privat mattel√¶rer, som kan dedikere all sin tid til eleven for √• h√•ndtere slike emner.

Videreg√•ende, h√łyere studier og universitet... Forbered deg p√• tidsfrister i god tid

Private mattel√¶rere er ikke bare for elever med problemer. Noen trenger helt enkelt √• forberede seg til opptak ved en spesiell skole eller studie. Det anbefales √• engasjere en privat mattel√¶rer, om en har til hensikt √• bli tatt opp p√• studier som matematikk, fysikk, biologi, ingeni√łrvitenskap, polyteknisk eller ingeni√łrstudie. Dette er en god m√•te √• l√¶re studieteknikker, og f√• inng√•ende kunnskaper i emnet.

En mattel√¶rer kan hjelpe √• l√łse psykologiske blokkeringer

Som nevnt, kan matematikk for√•rsake psykologiske blokkeringer. L√¶rere kan ogs√• hjelpe elever med √• overkomme blyghet. Det er ikke til √• komme fra at en kan f√łle seg brydd av mindre, n√•r en blir kalt opp til tavlen for √• l√łse en oppgave med svingningsintervall, konfidensintervall, et standardavvik, et cosinus eller en tangens, en polygon, en affinefunksjon, en √łvelse i kjemifysikk, en differensialligning, et komplekst tall, for √• finne en abscisse eller gj√łre en bokstavelig beregning. Spesielt foran resten av klassen. Noen elever i ungdomsskolen eller videreg√•ende er introverte og vegrer seg for √• delta aktivt i timene. Dette kan gi saktere fremgang, og er et problem en privatl√¶rer kan l√łse umiddelbart, ved √• skape et tillitsforhold med eleven. Et klassescenario kan i mange tilfeller nemlig v√¶re sv√¶rt hemmende for en elev. Ved hjemmeundervisning unng√•s dette.

FAQ

ūüíįHva er gjennomsnittprisen for en undervisningstime i Matematikkkurs?

Gjennomsnittsprisen for en undervisningstime i Matematikkkurs er 247Kr.

 

Prisen avhenger av faktorer som : 

 

  • L√¶rerens erfaring innen matematikkundervisning
  • Sted for undervisning (hjemme eller online) og i hvilket omr√•de¬†
  • Varigheten og hyppigheten for undervisningen

 

97% av l√¶rerne tilbyr f√łrste undervisningstime gratis.

 

Se prisene til lærere i nærheten av deg.

ūüí° Hvorfor velge undervisning i Matematikk?

Med en erfaren lærer i Matematikk, gir det deg muligheten til å utvikle deg raskt innen faget.

 

Du velger den læreren som passer deg best.

 

Enkel s√łkemotor gir deg oversikt over de ulike l√¶rerne.

 

Start ditt s√łk, raskt og enkelt.

ūüíĽ Gir Matematikk undervisning online ?

Flesteparten av våre Matematikklærere tilbyr Matematikkkurs online.

 

G√• gjennom deres profil og annonser ved √• bruke filteret "webcamera" p√• s√łkemotoren,¬†for √• se hvilke¬†Matematikkkurs som er tilgjengelige p√• nett.¬†

ūüéď Hvor mange l√¶rere er tilgjengelige for kurs innen Matematikkkurs?

1057 lærere i matematikk tilbyr hjelp i matematikk.

 

Du kan se gjennom profilene deres og velge den som passer deg best.

 

Velg en lærer mellom 1057 profiler.

‚úíÔłŹ Hvilken gjennomsnittsevaluering har v√•re Matematikkl√¶rere mottatt?

Blandt 155 ulike vurderinger, har elevene gitt et gjennomsnitt på 5.0 av 5.

 

Dersom det skulle oppst√• et problem med undervisningen, er kundeservice tilgjengelig i ukedagene for √• bist√• med √• finne en l√łsning.

 

For hvert fag kan du se evalueringene gitt av elever.