Utmerket
Anmeldelser

Personlig trener Bergen og omegn

256 kr/time

Kostnad: 95% personlige trenere tilbyr første undervisningstime gratis. Gjennomsnittsprisen er 256kr/time

2 t

Raske som lyn! Våre personlig trenere svarer vanligvis innen 2 time(r)

Enkelt å komme i gang å finne sin pt

2. Organiser dine treningsøkter med en PT

Kontakt din trener via meldingstjenesten på plattformen. Planlegg deretter videre treningsopplegg sammen med din personlige trener

3. Oppdag nye ferdigheter

Elevpasset gir deg tilgang til alle våre coacher, trenere, undervisere, lærere og mentorer. Oppdag nye lidenskaper sammen med engasjerte mennesker

FAQ

💸 Hvor mye koster en personlig trener i Bergen?

Gjennomsnittskostnaden for en personlig trener i Bergen er 256kr.

 

Utgiftene for en time med en personlig trener vil avhenge av:

  • Erfaringen den personlige treneren har.
  • Hvor treningen finner sted (online eller et annet sted i nærområdet).
  • Hvor ofte du har personlig trening og varigheten på hvert møte.
  • Målet for veiledningen.

97% av alle våre privatundervisere tilbyr deres første time med personlig trening gratis.

Sjekk ut prisene på våre veiledere nær deg.

👨🏼‍⚖️Hvor mange PT-er er tilgjengelige for å gi PT-timer?

6 PT-er er tilgjengelige for å gi personlig treningstimer i Bergen og omegn.

 

For å finne din personlige trener gå gjennom deres annonser for å finne ut mer informasjon om deres tilbud.

💻 Hvordan kan jeg få veiledning innen personlig trening online?

På Superprof kan du få hjelp med personlig trening med en privat veileder. Enten du ønsker å endre dine rutiner, komme i bedre from eller bare ønsker å prøve ut en personlig trener, kan en av våre personlige trenere hjelpe deg.

 

Rundt 80% av de private veilederne på Superprof tilbyr hjelp online, og de fleste av dem tilbyr sin første time gratis!

 

For å finne tilgjengelige onlinepersonlige trenere, bare skriv inn kriteriene dine i søkemotoren og velg webkamera-filteret for å se de tilgjengelige lærerne som for øyeblikket tilbyr personlig trening på nett.

 

Nettkurs via webkamera gir deg flere fordeler. Du kan planlegge timene dine slik at de passer til timeplanen din, og timene på nettet er ofte billigere siden veilederen ikke trenger å reise.

 

Finn en veileder som gir timer online!

✒️ Hva er gjennomsnittsskåren gitt av studentene til personlige trenere i Bergen?

Studentene har evaluert sine veiledere med et gjennomsnitt på av 5 fra et utvalg av omtaler.

En kundeservicemedarbeider fra Superprof vil være tilgjengelig (via e-mail i alle hverdager) dersom du skulle ha noen spørsmål om din personlig trener.

🤔Hvorfor burde du benytte deg av timer med en PT-timer i Bergen?

Det kan ofte være vanskelig å finne gode rutiner når det kommer til trening, spesielt når man skal kombinere det med studier. På grunn av dette, så er det flere og flere som vil kunne ha et stort utbytte av å ha timer sammen med en personlig trener.

 

Ved hjelp av en PT kan mange være i stand til å finne en rutine når det kommer til trening. Noen opplever å få et stort utbytte av det, som for eksempel:

  • Mer overskudd
  • Bedre livskvalitet
  • Forbygger sykdom
  • Positiv effekt på psykisk helse

 

Enten du vil ha personlig trening hjemmefra eller digitalt, velg din personlige trener og reservertimer sammen med de gjennom Superprof.

Bruk søkemotoren vår for å finne privatlæreren din blant 6 personlig trenere i Bergen.

Lyst til å komme i gang med trening?

Se gjennom vårt utvalg av personlige trenere til å veilede deg i Bergen

Se flere lærere Kom i gang

Kom i super form, ved hjelp av en personlig trener

I følge Finansavisen er det mellom 2.000 og 2.500 aktive, personlige trenere i Norge.   Helse og velvære, selv i finanskrisetider, fortsetter å være en grunn til bekymring for mange.

Bor du i Bergen og løper for tiden rundt Store Lungegårdsvannet, i Nygårdsparken? Eller kanskje du noen ganger løper opp Fløyfjellet for å variere litt? Er du interessert i trening med høy intensitet? Ønsker du å gå ned i vekt, men er ikke sikker på hvordan du skal nå målene dine før sommeren? 

Regelmessige aktiviteter og kardiotrening vil alltid være bra for deg. Enten det er å dra på treningssenteret, å trene hjemme eller til og med ute (kardiotrening, sykling, roing, fjellklatring, lagidretter osv.). Men det er ikke alltid nok.

For å komme videre, er det noen ganger nødvendig å henvende seg til en profesjonell trener, en treningsinstruktør som kan sette opp et komplett treningsprogram tilpasset dine behov. Og hvem har vel ikke drømt om et personlig tilpasset treningsprogram laget bare for deg av en profesjonell trener?

Hvorfor ikke bli motivert av en ordentlig trener, som kjenner rutinene like godt som sin egen biceps? Å ha en personlig trener hjemme er ikke nødvendigvis overfladisk, som å svette deg gjennom et zumbakurs for å kunne vise frem dine vakre magemuskler på stranden.

Selv toppidrettsutøvere henvender seg til personlige trenere. Så ingen grunn til å skjemmes, la oss komme i gang! Videre følger grunner til at du bør skaffe deg en personlig trener for å komme i form igjen og hvordan du finner en i Bergen.

Personlig trener i Bergen: mål og egenskaper  

I motsetning til hva noen tror, er ikke treningsinstruktører nødvendigvis toppidrettsutøvere. Å være trener krever først og fremst gode mellommenneskelige ferdigheter.

Ber vi lærere på videregående skoler om å utføre vitenskapelig forskning? Nei, deres rolle er å overføre de viktigste forskningsresultatene til sine studenter. Dermed trenger ikke personlige trenere å være verdensmestere i sin disiplin for å lære dette videre.

De må "bare" vise studentene de riktige holdningsteknikkene de skal ta i bruk, og treningsprogrammet som får dem til å føle seg komfortable, slik at de raskt kan gjøre fremskritt i en vennlig atmosfære.

Her er noen kvaliteter som ofte kreves av treningsinstruktører:

  • De har en sunn livsstil, både når det gjelder kosthold og trening
  • De er tolerante og støttende
  • De vet hvordan og når de skal gripe inn ved å identifisere deres klienters problemområder, hva de har størst utfordringer med, og når de har fått nok av en viss øvelse, for bedre å tilpasse det personlige treningsprogrammet
  • De forblir oppmuntrende, høflige, positive og dynamiske til enhver tid; akkurat som innenfor salg er treningsinstruktører ansvarlige for sine egne månedlige inntekter, så det er viktig at de formidler et positivt bilde av seg selv (både for dem selv og for sine klienter)
  • De er punktlige og motiverer klientene sine fra første steg
  • De er strenge og nøyaktige, to kvaliteter som viser seriøsitet overfor klienter (i yoga vil for eksempel en vag forklaring av stillingen ”hunden” definitivt ikke være tilstrekkelig)
  • De lytter til klientene sine og tar hensyn til deres ulike preferanser og forutsetninger
  • De vet hvordan de skal vurdere klientenes styrker og svakheter
  • De kan tilpasse seg alle situasjoner (en treningstime vil aldri bli helt som planlagt, så det er viktig for trenere å raskt tilpasse timen etter behov)
  • De må være flinke til å jobbe med mennesker

Parallelt med å ha alle disse ferdighetene, og som leverandører av hjemmetjenester, må personlige trenere også være sertifisert med riktig lisens. I Norge er det viktig å ha minst ett års utdanning (60 studiepoeng) hvis du vil gjøre karriere som personlig trener.

Tross alt er det viktig å kjenne til ulike idrettsdisipliner, målene, menneskekroppens kjemi og hvordan man kan være en god menneskekjenner.

Felles for treningsinstruktørene i Bergen som setter sin lit til Superprof er at de er:

  • Studenter eller er ferdig med studiene (bachelor eller master i fitness, fysiologi, idrettskunnskap, osv.)
  • Kvalifiserte trenere (i boksing, ulike OL-grener osv.)
  • Profesjonelle trenere (med sertifikater på nivå 2 og nivå 3)

Fra Laksevåg til sentrum, og fra Åsane til Nesttun, kan Bergen tilby et godt miljø for styrketrening og kardioøvelser.

Hva du gjør sammen med din personlige trener og hva du kan forvente av privatundervisningen

Har dagen for din første hjemmeleksjon endelig kommet? Er det din første erfaring med personlig trening og du er kanskje litt nervøs?

For å unngå noe av dette stresset, er det én løsning (som vi alle sammen uansett bør bruke daglig) som fungerer ganske bra: å starte dagen med en solhilsen, med fokus på pusteteknikker.

Dette garanterer ikke nødvendigvis at du er ekstra produktiv i løpet av treningsøkten, men det bidrar til å fjerne stress og får deg til å føle deg bra resten av dagen. Motivasjonen som ofte driver folk til å investere i personlig trening, er et ønske om å gå ned i vekt og/eller en flat mage og en beslutning om å holde seg i form.

Følelsen av at dine fysiske evner begynner å svinne hen når du fyller 25 år, for eksempel, er veldig uheldig og til og med urovekkende for fremtiden. Derfor er en personlig trener både gunstig for alle, i alle aldre, og kan bidra til å øke selvtilliten.

Muskelformende kardioøvelser er et skritt i den retningen. Uten at du nødvendigvis trenger å dra til treningsstudioet for å bruke alt nødvendig utstyr (treningsapparater, benpress, manualer osv.), kan du trene komfortabelt med din personlige trener i ditt eget hjem.

Hvis du for eksempel vil gå ned i vekt og stramme opp huden, vil vektløfting bidra til å erstatte kaloriene du forbrenner med muskelmasse. Det er imidlertid viktig å balansere dette med et sunt kosthold, med veiledning fra treneren din (du kan også få litt hjelp fra en kostekspert, om nødvendig).

Hvis du er overvektig, kan du ha problemer med å bevege deg og kanskje til og med risikere hjerneslag. I så fall kan du heller fokusere på øvelser som lett trening, vannaerobic, stavgang osv., for å styrke kjernemuskulaturen din via lavintensive aktiviteter som passer deg. Hvis du virkelig vil komme i bedre form, vil du kunne se en forbedring i dine sportslige prestasjoner etter bare et par treningsøkter.

Da vil det være på tide å gå videre til crossfit eller til noe mer varig; ”bodypump”, kardioboksing, kickboksing, vektløfting, knebøy, ”dips”, bootcamps, trening av magemuskler og bryst med manualer, osv.

Men vær forsiktig! Ikke vent på treningstimen din før du deltar i fysiske aktiviteter. Vi anbefaler å trene minst én eller to ganger i uken, parallelt med dine personlige treningsøkter.

Det er også viktig å ikke glemme viktigheten av å varme opp og strekke ut ordentlig (ellers kan du risikere ømme muskler i en uke!), og pass på å ha riktig holdning for å unngå skader. Din personlige treningstime bør være allsidig, men instruktøren din kan ikke gjøre alt.

En stor del av jobben må du gjøre selv. Kort sagt, å få personlig tilpasset treningshjelp hjemme er en effektiv, lærerik og progressiv måte å trene kroppen, både fysisk og mentalt, uten å måtte gå på treningssenteret. Det er den beste treningen for å hjelpe deg å komme i form igjen!

Kriteriene for å hjelpe deg med å finne en personlig trener i Bergen

Ok, trening er flott, vi skjønner det, men hvor mye koster det? En personlig trener er selvfølgelig dyrere enn å gå på treningssenter.

Men igjen, hvor mange mennesker der ute betaler vel ikke for et treningskort som de faktisk aldri bruker? Er det ikke verdt å investere litt mer i noe som du vet vil få deg i form, i stedet for å prøve å spare noen kroner og deretter innse at du ikke vet hvordan du bruker noen av treningsapparatene og at alle gruppetimene er på ubeleilige tidspunkt?

I Bergen er det allerede flere instruktører som er klare til å gi deg privattimer. Hvis også du er klar til å prøve dem ut, er det noen viktige punkter du må huske på når du velger din personlige trener:

  • Sørg for at du setter dine personlige mål
  • Sammenlign timepriser (med en gjennomsnittspris på ca. 500kroner)
  • Vær nøye når du velger ditt geografiske område (hvis du for eksempel bor på Laksevåg, prøv å finne noen som bor i nærheten av deg, i Loddefjord eller rundt sentrum, i stedet for å se etter busser til Åsane)
  • Ta en titt på trenernes bakgrunn og erfaring (har de en bachelorgrad i idrettsmedisin? Har de oppnådd nivå 2 og nivå 3-sertifikater?), for å garantere at de er kvalifiserte til å gi deg private treningstimer

Likevel, det at de har et personlig treningssertifikat eller profesjonell erfaring som trener eller idrettsinstruktør, vil endre veldig lite. Det som betyr mest er menneskelig kontakt og å ha disse mellommenneskelige ferdighetene.

Alt i alt må du finne noen du er komfortabel sammen med. Tross alt vil dere se ganske mye til hverandre. Og hva er vel ikke bedre enn å benytte seg av den første timen som er gratis for å finne din perfekte personlige trener? 

Så hvis du er i Bergen og vil komme i form, hva venter du på? Finn din Superprof nå!

Hva vil du lære?